Вие се намирате тук: Новини -> Архиви

Мултимедия в Босна и Молдова, Медицина в Дания

2013-05-13

29 Април 2013, Варшава - Почти половината от босненските и молдавските  интернет потребителите са на възраст между 15 и 24 години;от друга страна, в Дания една четвърт от онлайн потребителите  са на възраст над 55 -  това сочат резултатите от проучване на Гемиус. Това е полезна насока за предприемачите  търсещи  развиващи се пазарни сектори.

Gemius проведе деайлно проучване на   възрастта на интернет  потребителите във всички страни, в които компанията прави изследвания  на социално-демографския профил на интернет потребителите,  т.е. в страните  Беларус, Босна и Херцеговина, България, Хърватия, Чешката република, Дания, Естония, Литва, Латвия , Молдова, Полша, Русия, Сърбия, Словакия, Словения, Украйна и Унгария.

Проучването  показва, че младите представляват най-голяма част от интернет потребителите в Босна и Молдова. Почти един на всеки двама интернет  потребители  е  на възраст между 15-24 години (40 на сто). Младото поколение също доминира и в хърватското онлайн население (34 на сто са на възраст 15-24 години), но случаят е подобен и в Беларус (31 на сто на възраст 15-24 години), Словакия (31 на сто на възраст 12-24), България и Литва (и в двете 26 на сто на възраст 15-24 години), Чешката република (24 на сто на възраст 10-24) и Украйна (31 на сто на възраст 14-24).

Матеуш Гордън (Mateusz Gordon) , експерт на Gemius  в областта на електронната търговия, счита, че при планирането на онлайн бизнес, трябва да се разгледат обстойно възрастовите данни на интернет потребителите за конкретния пазар, който е от интерес: "Младите хора виждат интернет най-вече като източник на забавление. Следователно, когато младите хора доминират като възрастова група, трябва да се очаква увеличение на продажбите на всички видове мултимедия, по-специално  игри, музика или смартфон приложения, достъпни в онлайн магазините "- коментира Матеуш Гордън.

Данните позволяват да се заключи, че аудиторията в Русия е малко по-възрастна  като в Русия 31 на сто от интернет потребителите  са на вързраст между 25 и 34 години. Същата възрастова група доминира интернет аудиторията в  Сърбия (27 на сто), Унгария (26 на сто), Полша (26 на сто), Латвия (24 на сто) и Естония (23 на сто). Въпреки това, най-възрастни  са интернет потребителите  в Словения и Дания. Лица на възраст 35-44 години са най-многобройната група с словенското уеб пространство (20 на сто) , а потребителите на възраст 55 и повече са най-представени в Дания (26 на сто).

"Колкото по-зрял в интернет пазара, толкова по-многоройно е  по-възрастното население. Поради тази причина  се очаква онлайнпазарните сектори, насочени към по-възрастни клиентида придобиват все по-голяма важност.  Броят на хората, купуващи онлайн продукти и услуги свързани с тази група, ще се увеличи, например пътувания за възрастни граждани, рехабилитационно оборудване или лекарства "- коментира Гордън.

Проучването показва, че най-голям брой нинтернет потребителите има в Русия (61 м), Полша (19 м) и Украйна (16 м). Следващи в класацията са: Чешката република (6 м), Унгария (5 м), Беларус (4,8 м), Дания (4.3 м) и България (3.9 м) , после са Сърбия, Словакия (всеки) и накрая са  Хърватия и Литва (2 м всеки). Над 1 милион интернет потребителите са отчетени в Молдова,  Босна и Херцеговина (1.6 м), Словения (1,4 м), Латвия (1,3 м). Стотици  хиляди е населението на онлайн аудиторията в Естония (830 000).

Докладът е изготвен въз основа на данните за февруари 2013 г., а в случая  на Молдова - за месец март 2013 година. Посочените данни произхождат от международен проект за измерване на интерен аудиториите (gemiusAudience), проведен  от Gemius в 17 страни. То има за цел да изследва  броя и демографския профил на интернет  потребителите и начина, по който те използват интернет. Проучването се извършва в съответствие с международния кодекс за поведение ICC / ESOMAR.

Обратно към списъка