Вие се намирате тук: Новини -> Архиви

Мобилните устройства се увеличават

2013-05-30

 

 

Мобилните телефони и таблети превземат виртуалната реалност един след друг като техния дял в интернет трафика расте с всяка изминала година. Проучвания на Гемиус показват, че най-голям дял мобилни импресии има отчетени в Дания, а Словакия е пазарът, който расте най-бързо.

В изследването са участвали всички страни от Централна и Източна Европа, в които Гемиус измерва трафика на уебсайтове, т.е. Беларус, България, Хърватия, Чешката република, Естония, Литва, Латвия, Молдова, Полша, Словения, Словакия, Украйна и Унгария. Анализът включва също и  Дания. Представените данни са за м. април 2012 г. и 2013 г.

Както може да се забележи, въпреки че Дания е най-добре развитият мобилен пазар (над 31 на сто от целия интернет трафик се генерира чрез употребата на мобилни устройства, с растеж от 86 на сто в сравнение с април 2012 г.), Словакия и Чехия са страните, в които се наблюдава най-голям ръст на дела на импресиите, генерирани  чрез мобилни телефони и таблети (с над200на стов сравнение саприл 2012 г.)

Освен това Словакия е една от четирите страни,  заедно с Унгария, Хърватия и Литва, които могат да се похвалят с дял на мобилните импресии  над средния за региона  (6,6 на сто).

Кристоф Росински (Krzysztof Rosiński) , експерт по мобилни устройства на Гемиус, обясни, че причината за големия дял на мобилните импресии  в тези страни е влиянието на силните местни марки, опериращи на тези пазари, които са  спечелили  голяма популярност сред потребителите на мобилни устройства с техните мобилни сайтове.

Допълнителнианализи показват, че има само три страни, в които увеличението на дела на мобилни импресии  е по-малък от 100 %  през миналата година - Беларус (34 %), Литва (81 %) и Полша (с ръст от 87 %) . Ръстът на броя импресии, генерирани чрез мобилни устройства в останалите пазари от региона, е  между 100 и 200%.

“Данните позволяват да се предположи, че все още има голяма възможност за развитие на мобилни услуги на всеки един от анализираните пазари “- обобщи Кристоф Росински.

Страна

дял (%) на мобилните импресии в интернет трафика (Април 2012)

дял (%) на мобилните импресии в интернет трафика (Април 2013)

относителен ръст  (%) на дела на мобилните импресии в интернет трафика *

абсолютен ръст (pp) на дела на мобилните импресии в интернет трафика **

Средно за ЦИЕ

2,80%

6,60%

135%

4pp

Словакия

6.29%

20.08%

219%

14pp

Хърватия

5.51%

12.51%

127%

7pp

Литва

3.86%

6.99%

81%

3pp

Полша

2.89%

5.40%

87%

3pp

Беларус

2.89%

3.86%

34%

1pp

Унгария

2.80%

6.72%

140%

4pp

Латвия

2.58%

5.37%

108%

3pp

Словения

2.77%

6.24%

125%

4pp

Чехия

2.08%

6.38%

207%

4pp

Естония

1.96%

4.57%

133%

3pp

Украйна

1.55%

3.18%

105%

2pp

България

1.40%

3.56%

154%

2pp

Молдова

0,27%

0,63%

133%

0,36pp

* относителен ръст в проценти - изчислени  [(Y-X) / X] * 100

** абсолютно увеличение в процентни пунктове - изчислени Y-X

X - дял (%) на мобилните импресии в интернет трафика (април 2012 г.)

Y - дял (%) на мобилните  импресии в интернет трафика (април 2013 г.)

 

Данните идват от www.ranking.pl/en/ - уебсайт, базиран на резултати на Гемиус от измерване на интернет трафик на сайтове. Сайтът представя класация на браузъри, търсачки, операционни системи, мобилни устройства и онлайн предпочитания на населението по отношение на техническите параметри на устройствата им(резолюция на екрана, дълбочина на цвета или Flash версия).

Обратно към списъка