Вие се намирате тук: Новини -> Архиви

Украинците и поляците кликат най-много

2013-06-11

 

Интернет потребителите от Сърния и Полша най-често кликат реклами, свързани с развлекателни дейности. Най-високите нива на  среден CTR са измерени в Украйна и Полша – това показва наскоро публикуваният Gemius AdMonitor доклад за рекламна дейност в ЦИЕ (Централна и Източна Европа).

Анализът обхваща онлайн рекламни кампании, които са били проследявани от Gemius в България, Хърватия, Чехия , Литва, Латвия, Полша, Румъния, Словакия, Словения, Украйна и Унгария. Класирането включва данни за втората половина на 2012 г.

Изследването показва, че телекомуникации, финанси и търговия са браншовете, които имат най-голям дял онлайн реклами в рамките на анализирания период. Фирмите работещи в посочените по-горе браншове са  били тези, които са реакламирали най-интензивно в единадесет от дванадесетте измервани държави. Рекламите, свръзани с телекомуникационни услуги, представляват най-големия дял на интернет кампании излъчени в Словакия, Унгария (28 на сто всяка) и Полша (25 на сто). На свой ред, реклами, свързани с финансови, застрахователни и брокерски услуги  са били с най-голям дял в Словения (35 на сто), Чешката република (36 на сто) и Хърватия (24 на сто).   В Литва, Румъния, Украйна и Латвия, обаче, най-голям дял от общия брой на всички показани реклами е регистриран за категория “търговия”. Те представляват 19 на сто от пазара в Литва и Румъния и 17 на сто от латвийския пазар. Голям процент от рекламите в Литва се излъчват и от компании промотиращи продукти и услуги от категория "отдих"  (19 на сто),докато в България един значителен процент от рекламите се излъчват от фирми рекламиращи стоки за домакинството, мебели и декоративни продукти (14 на сто).

Оказва се обаче, че големият брой показвания не винаги гарантира и високо ниво  кликове върху рекламните формати. Унгарци, поляци и сърби са кликали най-често върху реклами от категория “отдих и свободно време”,  латвийците и словаците - на рекламни послания от телекомуникационни компании. В същото време хърватите, чехите и българите са кликали на-често на рекламни формати свързани с  дрехи и аксесоари, литовците – на такива свързани с пътувания, туризъм, хотели и ресторанти, румънците - на оферти от категория  “търговията на дребно”, a словенците – на реклами на стоки за домакинството.

Според проучването най-високият среден CTR - т.е. средното съотношение на броя показвания към броя кликове (Average Click Through Rate) е отбелязан в Украйна. В тази страна, нивото на кликаемостта  през втората половина на 2012 година достига стойност от 1,15%. На практика това означава, че хиляда показвания на една реклама са довели средно до 11,5 клика. Високи средни резултати за CTR са забелязват също и в Полша (0,62 на сто) и Словакия (0.58 на сто). По-надолу в списъка са: Хърватия (0,45 на сто), България (0.39 на сто), Чешката република (0,38 на сто), Латвия (0,35 на сто), Литва и Словения (0,30 на сто всяка), Румъния (0,29 на сто), и Унгария (0,28 на сто).

Тамаш Аш, експерт в областта на дигиталната реклама, част от екипа на Gemius, подчертава, че един от най-интересните изводи от данните е разликата, която може да се наблюдава между средния CTR регистриран в Украйна и този в останалите пазари. “Според нашето проучване, това се дължи главно на изключително голямия интерес към rich media форматите сред украинците. Това доказва, че напредналите възможности за rich media реклама, които в  Gemius предоставяме помагат на нашите клиенти в подобряването на тяхната ефективност .” – коментира Аш.

По-горе цитираните данни са извадени от gemiusAdMonitor - подробен доклад за най-популярните рекламни формати, най-често рекламираните индустрии и тенденциите в мобилната реклама, който обхваща 12 страни от Централна и Източна Европа. Той е базиран  на gemiusDirectEffect, онлайн платформа за  измерване на ефективността на рекламните кампании на Gemius и AdOcean, инструмент на Gemius за управление на рекламно пространство. Докладът се изготвя на всеки 6 месеца от 2011 г. насам. Може да свалите отчета от www.gemius.com

 

Обратно към списъка