Вие се намирате тук: Новини -> Архиви

Как да измерим реалния успех на една кампания без да я надценим

2013-07-08

Решение на Gemius за това как да се тълкуват честотата и обхвата на една кампания

Честотата на Вашата рекламна кампания е по-голяма от тази, която смятахте досега!

Сред най-основните и важни показатели за всяка рекламна кампания са нейният обхват и честота. Традиционната онлайн реклама имаше доста по-различна насоченост, т.е. тя обръщаше повече внимание на конверсиите. В днешно време интересът на рекламодателите, които желаят да видят въздействието на дадена рекламна кампания върху познаваемостта на тяхната марка нараства благодарение на развиващите се рекламни формати, новите модели за закупуване на рекламаи по-усъвършенстваното и фино измерване. Поради тази причина необходимостта от надлежното изчисляване на честота и обхват  нарастна значително.

Но как повечето рекламни сървъри измерват онлайн обхвата всъщност? Най-често  рекламните сървъри идентифицират броя на уникалните кукита. Това означава, че те измерват броя на уеб браузърите, с които е разгледана дадена реклама. Проблемът при куки измерването е, че кукитата могат да бъдат изтрити: или автоматично от браузъра или ръчно от интернет потребителя. Същият проблем се отнася не само до изтриването на кукитата, но и до средния брой на уеб браузъри, използвани от един потребител - които в повечето случаи са повече от 1. По този начин повечето рекламни сървъри завишават броя на потребителите, изложени на съответната онлайн реклама, и намаляват честотата. Това означава, че реалната честота на Вашата рекламна кампания е по-голяма отколкото сте очаквали при преброяването на всички кукита!

Оптимизирайте Вашата кампаниякато използвате показателя реални потребители на Gemius!

Повече можете да прочетете тук

Обратно към списъка