Вие се намирате тук: Новини -> Архиви

Видеото привлича рекламодатели

2013-08-01

Според проучване на Gemius за рекламните активности в района на Централна и Източна Европа- видео рекламите са най-популярни в Украйна, Полша и Чехия.


Оказва се, че украинските рекламодатели са най-запалени по видео криейтивите. През анализирания период, три четвърти от показаните рекламни кампании са използвали този рекламен формат.Значителен интерес по отношение на видео рекламите се забелязва същи и на Поския и Чешкия интернет пазар, където видео форматите са използвани в една четвърт от всички онлайн активности през втората половина на 2012.


Тамаш Аш, специалист дигитална реклама от екипа на Гемиус подчертава, че средно 10.6% от рекламните кампании в Централна и Източна Европа вече използват preroll формата, 9 процента използват видео формати, което показва значимостта на тези формати.
 
От друга страна, по-нисък дял на видео форматите се разглежда в кампаниите провеждани в Румъния, Хърватска и България. Въпросните формати са най-малко популярни сред рекламодателите в Сърбия, Словения и Латвия.


Анализът разглежда всички рекламни кампании, които са били излъчвани или наблюдавани от Gemius в България, Хърватска, Чехия, Литва, Латвия, Полша, Румъния, Сърбия, Словакия, Словения, Украйна и Унгария. Класацията включва данни за втората половина на 2012.


По-горе цитираните данни са извадени от gemiusAdMonitor - подробен доклад за най-популярните рекламни формати, най-често рекламираните индустрии и тенденциите в мобилната реклама, който обхваща 12 страни от Централна и Източна Европа. Той е базиран  на gemiusDirectEffect, онлайн платформа за  измерване на ефективността на рекламните кампании на Gemius и AdOcean, инструмент на Gemius за управление на рекламно пространство. Докладът се изготвя на всеки 6 месеца от 2011 г. насам. Може да свалите отчета от www.gemius.com

Обратно към списъка