Вие се намирате тук: Новини -> Архиви

Пътуващите потребители

2013-08-02

 

 

Всеки втори унгарски и полски интернет потребител се интересува от информация свързана с туризма и пътешествията. Сайтовете с най-млада аудитория се намират в Словакия и България, а една идея по-възрастните читатели в Чехия- показва анализ наГемиус.

Анализът обхваща само страни включени в месечното изследване на Гемиус –gemiusAudience съдържащо сайтове в категория Туризим, като например: България, Чехия, Полша, Словаки и Унгария. Класацията е направена на база данни от м. Април 2013.

Анализът показва, че нациите, които са най-запалени по елетронното планиране на своите ваканции са унгарците и поляците. Информацията касаеща най-интересните атракции и ваканционни местенца е сред най-търсените теми от всеки втори унгарец (54%) и поляк (50%). В Чехия, всеки трети интернет потребител (30%) броди уеб пространството търсейки вдъхновение за своята ваканция. От друга страна, българите и словаците се обръщат към специализирани сайтове за почивка и пътешествия доста по-рядко (7% и съответно 14%)

 

Според данните от проучването българските, полските и унгарските дами планират много по-често пътешествия в чужнина отколкото мъжката част от адуторията. Именно жените съставляват мнозинство сред аудиторията търсеща отмора и пътешествия в сайтове на конкретната страна. В Чехия обаче мъжете са тези, които показват по-голям интерес към екскурзиите и пътешествията. В Словакия от друга страна, този тип сайтове се посещават по равно от мъжките и женските представители на онлайн аудиторията.

Не само полът на интернет потребителите, но също така и тяхната възраст различава анализираните пазари. Оказва се, че най-младите потребители търсещи ваканции онлайн се намират в Словакия и България (най-висок дял на аудиторията между 15-24 години). Съответно по-възрастната аудитория интересуваща се от почивки преобладава в Полша, Унгария и Чехия (35-44 години).

Цитираните данни са взети от международното месечно изследване gemiusAudience, което се провежда в повече от 30 страни. Целта на проучването е определяне на броя и демографията на интернет потребителите и начините, по които сърфират онлайн. Проучването се провежда според хибридна методолгия собственост на Гемиус и в съответствие с международния морално-етичен код на ICC/ESOMAR.

Обратно към списъка