Вие се намирате тук: Новини -> Архиви

Женската гледна точка в интернет пространството

2014-03-07

 

 

Кулинария, майчинство, луксозни стоки, лайфстайл и здраве са онлайн темите, които  интригуват най- много жените. Гемиус  проверява кои тематични категории от интернет  страниците се радват на най-голям интерес от дамите.

Излиза,че  жените са най-привлечени от страници със съдържание, свързано с готварски рецепти, здравословни проблеми, съвети за родители, както и страници, насочени специално към женска аудитория и лайфстайл.

Женските страници, които се занимават с темите на бременността и майчинството са най-популярни в Чехия (62 % от интернет потребителите, които посещават порталите са жени) и в Словакия (59 %). Лайфстайла е тема номер едно за дамите от Молдова (63 %) и Турция (62%). Електронните рецепти са най-атрактивната информация онлайн за българките (64 %), а луксозните продукти са основния интерес на жените потребители от Унгария (59 %).

Потребителите от женски пол от Украйна и Полша са най-фокусирани към онлайн иформация отнасяща се за здраве. Почти 62 % от Украинските потребители в тази категория теми са жени. В Полша същите стигат до 63 %.

За да научим, кои тематични категории в различните уеб страници допадат най- много на жените, полът на потребителите бива определен ( с разглеждане  на математически индикатор, т.е.  отношението потребители от целевата група спрямо всички потребители на избраната категория в дадена страница за определен период).  Анализът съдържа страните, в които Гемиус е провел проучването относно категоризиране съдържанието на интернет страници.

Цитираните данни произлизат от международно интернет проучване (gemiusAudience) проведено от Гемиус в над 30 държави. Целта му е да проучи броя и демографския профил на интернет потребителите, както и начина по-който те употребяват интернет. Проучването е проведено според  собствената хибридна методология на Гемиус  и в съответствие с  международния кодекс  ICC/ESOMAR .

Обратно към списъка