Факти и цифри

Сътрудничество между „Гемиус” и неправителствени организации в Полша.

2004 г.

  • Поставя се началото на сътрудничество с Полската хуманитарна организация. По силата на сключения договор, „Гемиус” извършва безплатно изследване с модула gemiusTraffic на сайта на организацията www.pah.org.pl. Той е един от основните й инструменти за външна комуникация. Резултатите дават подробни данни за трафика на сайта и позволяват оптимизация на всякакви интерактивни решения. Сайтовете на Прима оркестъра за коледна благотворителност и на Асоциацията на приятели на интеграцията също се следят периодично и безвъзмездно.  
  • „Гемиус” участва в кампанията Детето в мрежата и изследва безопасното детско използване на интернет за Фондация „Ничии деца”. По думите на вицепрезидента на „Гемиус” г-н Артур Завадцки, „как да научим децата, родителите и настойниците безопасно да използват интернет – вследствие на динамичното развитие на тази медия в Полша – е един от най-важните аспекти на социална отговорност за всички нас”. 

2005 г.

  • Три компании – „Гемиус”, stat24 (бившето stat.pl) и Polskie Badania Internetu - участват в съвместен проект за безплатно провеждане на рекламни кампании в интернет от фондации, регистрирани като неправителствени организации. Основната цел на тази инициатива е да подпомогне социалните проекти на организации с идеална цел и да насърчи социално значимо поведение.  Стартът на сътрудничеството между компаниите и фондациите е през месец февруари с една кампания за Фондация „Ничии деца”, насочена към международния ден на интернет.  
  • „Гемиус” работи с Фондация ITAKA, с FDF- „Сбъднати детски фантазии", с Амнести Интернешънъл, Фондация „Св. Николас” и др. Между 2 февруари 2005 г. и 22 януари 2006 г. са излъчени почти 30 милиона реклами. Средният брой емисии за една кампания е 1.36 млн. Всяка кампания достига средно до 1.2 млн. потребители (куки). Ежедневно минимум 7,152 и максимум 209,836 потребители (куки) имат пряк контакт със социална реклама.

2006 г.

  • Като партньор на 5-то издание на състезанието Свят, отворен за децата, „Гемиус” изследва нагласите на родителите относно купуването на продукти за децата им. Анализът се базира на отговорите на 985 анкетирани родители на деца между 0 и 12 години. Основната цел е да се разбере какви са навиците и предпочитанията на родителите, когато пазаруват за децата си.
  • Започва вторият етап на полската социална кампания „Детето в мрежата” под надслов „Интернет е прозорец към света. Към целия свят”. Резултатите от изследването на „Гемиус” насочват вниманието към честия контакт на децата и тинейджърите с потенциално рисково съдържание в интернет – порнография, насилие, ксенофобия и расизъм.
  • „Гемиус” постоянно си сътрудничи с фондации. От 2006 г. до февруари 2007 г. подпомага общо 27 онлайн социални кампании на различни организации.

2007 г.

  • Публикуват се резултатите от първото изследване на кибер-насилието в Полша. Докладът на „Гемиус” със заглавие „Насилието и електронните медии” се изготвя в сътрудничество с Фондация „Ничии деца”.  
  • „Гемиус” започва сътрудничество с „SOS Детски селища интернешънъл”. Провежда изследване на идеята за заделяне на 1% от данъка върху доходите на физическите лица за неправителствените организации. Резултатите помагат на фондацията в бъдещите й рекламни кампании, които са свързани с кампанията „1%”. Освен това, рекламите на фондацията се показват на сайтове, които се проследяват от stat.pl/PBI, а ефективността на кампанията се измерва с gemiusDirectEffect.
  • На 26 март 2007 г. се разпространява докладът „Отговорният бизнес в Полша, 2006 г. Добри практики”. Той представлява обобщение на ангажираността на компаниите да прилагат правила за отговорен бизнес и на инициативите на организации, които формират условията за бизнес дейности в тази област. Докладът се спира и на проекта „Интернет за социални кампании”, който описва сътрудничеството между „Гемиус” и неправителствени организации.