Вие се намирате тук: Новини

Runet: гледната точка на мъжа и жената

2014-10-06

Руснаците – привлечени от военни предмети, жените – обичат да пазаруват онлайн. Гемиус провери какви сайтове в руско-говорящата част на интернета, наречени „Runet”, са пригодени да отговарят на нуждите на мъжете и кои са повече за вкуса на жените.

Данните за юни 2014г. показват, че 70 милиона възрастни в Русия посещават уебсайтове. Жените са сред мнозинството и са 37.6% милиона, което е над 5 милиона повече от мъжете.

Според Антон Мелеков, ръководител на Гемиус Русия, това е нова ситуация: „ Преди Runet е бил по-мъжествен, но сега е феминизиран.

Кои сайтове привличат предимно жени и кои се използват повече от мъже?

Четене за военни предмети – любимото на мъжете
Според измерване на gemiusAudience мъжете предпочитат сайтове, свързани с военни теми, свободна практика и автомобили. През юни 2014г. те са най-привлечени от: онлайн версията на списание, посветена на армията “Voyennoye obozreniye”, т.е. Topwar.ru (89% от потребителите са мъже); платформа за преводачи на свободна практика - Freelansim.ru и сайт, занимаващ се с автомобилни дисциплини - Cartimes.ru.

Мъжете в Русия са нетърпеливи да посетят уеб сайтове, посветени на новини, спорт, финансова информация и технологично развитие.

През предходната година (от юни 2013г.) най-много „мъжки“ сайтове в Runet са: онлайн версията на списание, което се занимава с технически новости, озаглавено „Populyarnaya Mekhanika” – Popmech.ru, автомобилен сайт Exist.ru, както и сайт за лов и риболов - Ohotniki.ru.

Жените харесват онлайн пазаруването
През юни 2014г., рускините най-често посещават Интернет страницата на пенсионен фонд Russian Federation Pension Fund - Pfrf.ru (88% от посетителите са жени), магазин за дрехи Bonprix.ru (85%) и сайт, предлагащ дрехи за деца и бременни жени - Mamsy.ru (84%).

Защо е такъв интереса към сайта на Руската федерация пенсионен фонд сред онлайн жените в Русия? Ядвига Рогоза, анализатор в Центъра за източни изследвания, който се занимава с руските въпроси си обяснява това именно с жените, които са богините на сърцето и пазят домашния бюджет.

Рускините също са заинтересовани от сайтове, свързани с майчинство, пазаруване, начин на живот, образование и самообразование, както и забавление.

В аналогичния период на миналата година, най-феминизирания сайт на Runet е онлайн магазин Yves-rocher.ru (88% жени). След него е магазина  Bonprix.ru (87%), както и платформа с образователни материали Alleng.ru (79%).

Данните, които са цитирани произхождат от международен проект (gemiusAudience), проведен от Гемиус в над 30 страни. Проекта има за цел да изследва броя и демографскитя профил на интернет потребителите, както и начина, по който те използват интернета.

Обратно към списъка