Вие се намирате тук: Новини

Видимите импресии (inscreens) стават нова валута на пазара за онлайн реклама?

2015-03-18

 Търсенето на нов индикатор измерващ ефективността на онлайн рекламните кампании е неизбежно. Един от тях, видимостта на рекламата, става все по популярен.  Сега, пъблишърите, които използват рекламния сървъра на Гемиус- AdOcean имат възможност да планират реклами основани на този показател.

 

Видимостта на рекламите до скоро беше една от най-преобладаващите теми в онлайн рекламната индустрия. Професионалистите в тази област вече са забелязали огрмония потенциал, принадлежащ на възможността за планиране на кампаниите, основани на реклами, които действително са били връчени на компютърни екрани или портативни устройства. Терминът, който се използва от специалистите за този тип подход се нарича “inscreen”. Новият метод за измерване става все по-разпространен, и inscreen имресиите (т.е. видимите импресии) стават новата валута на пазара за онлайн реклама. Освен това, те могат да бъдат признати като един от компонентите на средства за измерване на ефективността на рекламната кампания.

 

Гемиус – една стъпка пред другите

 През Февруари 2015, Гемиус е една от първите компании в света, която въвежда възможност за планиране на кампании, базирани на нови показатели за рекламния сървър AdOcean, включително и inscreen импресии. Показателят видими импресии (in-screens) показва дела на импресиите, които са фактически видими за интернет потребителите. Този индикатор показва колко дълго един интернет потребител може да се ангажира активно с рекламата.

 

„Статистиките на видимостта на рекламата бяха развити през изминалите две години. Сега сме решили да направим крачка напред и да въведем възможност за планиране на кампании, базирани на четири основни показатели“, казва Радослав Голаб, отговарящ за AdOcean рекламния сървър. „Въпросът е още по-важен в светлината на факта, че тези показатели могат да бъдат основа на нови модели за взаимодействие между рекламодатели и издатели“.

 

Нови индикатори

В момента Гемиус помага за планирането на рекламни кампании чрез разглеждането на четири индикатори, описващи тяхната ефективност. Те са основани на стандарти, предложени от IAB Европа.

·         In-screen (видими) импресии

o    Видими банери – сервиране на рекламен формат, който да е видим поне на 50% за повече от 1 секунда време.

o    Видимо video –сервиране на видео реклама, чиито прозорец ще е видим на екрана поне на 50% от неговия размер, за период от поне 2 секунди.

·         Dwell (взаимодействия)умишлено/желано взаимодействие на потребителя с рекламата;

·         Cookie inscreensброй на потребителите, които се видели рекламата (генерирани inscreen-ове),

·         Cookie dwells –брой на потребителите, които умишлено са взаимодействали с рекламата  (генериране наdwells).

 

Радослав Голаб изброява причините за въвеждането на новите показатели: „Искахме да предоставим на нашите клиенти инструмент, който ще се погрижи за нуждите на пазара. Новия инструмент е универсален. Той може да се използва за кампании с банери и видео, както и за кампании, независещи от устройството, на което се показва рекламата. Това също улеснява и разширява рекламната оферта на нашите клиенти с нови рекламни продукти.“ – добавя експертът.

 

Inscreen импресиите – нов показател за ефективност на кампанията?

В днешно време обичайната мярка за ефективност на онлайн рекламите е честотата на кликване или CTR. Тя дава деля на хората, които са кликнали върху визуализираните рекламни послания. Но това не е достатъчно, за да посрещне сегашните изисквания на интернет рекламата. Ето защо, когато се планира една рекламна кампания, броят на inscreen ипресиите, т.е.  рекламите, които всъщност са видими на компютър, смартфон или таблет, ще набира все по-голяма популярност.

Обратно към списъка